Jura
SALGSPOLITIK FOR SYNOLOGY STORE (EU)
Læs Vilkår for anvendelse og vilkårene på Synologys websted ("disse vilkår") omhyggeligt, før du køber. Ved at bruge Synology Store har du læst og accepterer disse vilkår. Du må ikke bruge Synology Store, hvis du ikke accepterer disse vilkår.
Synology (herefter refereret til som "vi", "vores", "os") forbeholder sig ret til når som helst og efter eget skøn at ændre, tilføje eller slette dele af disse vilkår. Det er dit ansvar at gennemse disse vilkår regelmæssigt for ændringer. Hvis du fortsætter med at bruge Synology Store, når sådanne ændringer er blevet offentliggjort, accepterer du sådanne ændringer af disse vilkår.
Denne oversættelse er kun til orientering. I tilfælde af afvigelser vil den engelske (Europa) version være gældende.
1. Salg
1.1 Synology forbeholder sig retten til at afvise eller annullere en ordre eller begrænse ordremængden.
1.2 Når betalingen er gennemført, fremsender Synology en ordrebekræftelse via e-mail. Din modtagelse af en ordrebekræftelse betyder dog ikke Synologys accept af din ordre.
1.3 Hvis din ordre annulleres af en eller anden grund, refunderer Synology det fakturerede beløb, som ikke omfatter gebyrer eller yderligere gebyrer, som kortudstederen eller banken opkræver for at behandle dine betalinger med kreditkort/betalingskort baseret på din ordre.
1.4 Når du har sendt din ordre, accepterer Synology ikke en anmodning om at ændre ordren eller ændre leveringsoplysningerne. Hvis du vil ændre ordren, skal du annullere ordren og afgive en ny ordre.
1.5 Vores præsentation af varer på internettet er ikke et tilbud, men en ikke-bindende invitation til dig om at bestille disse produkter fra os. Din bestilling af de ønskede produkter er et juridisk bindende tilbud om at indgå en købskontrakt. Der indgås en kontrakt, når vi afsender dit produkt. Du kan kontrollere forsendelsesstatus og leveringssporingsnummeret på din Synology-konto.
1.6 Synology sælger og sender produkter, der er erhvervet via Synology Store, udelukkende til slutbrugere. Synology forbeholder sig retten til at afvise eller annullere enhver returnering af produktet, hvis der er mistanke om køb med henblik på videresalg.
2. Priser
2.1 De priser, der vises i Synology Store, er i Euro (EUR) og omfatter moms til en gældende sats i kundens område.
2.2 I overensstemmelse med alle gældende love, vedtægter og bestemmelser fra tid til anden vil dine køb fra Synology Store blive beskattet med den gældende moms for din leveringsadresse. Det gebyr, der er angivet under betalingen, er det endelige beløb, herunder alle gældende skatter og gebyrer i forbindelse med toldklarering, hvis sådanne findes.
2.3 Alle kampagner betragtes som gensidigt udelukkende hinanden og må ikke kombineres med andre kampagnekoder eller samtidige pakketilbud. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, specialpriser, pakkekombinationer eller andre kampagner for indkøbskurve, medmindre andet udtrykkeligt er angivet i særlige instruktioner. Derudover vil alle kampagner ikke blive genindført, når de er blevet brugt, selv i tilfælde af korrekt returnerede og refunderede originale ordrer.
2.4 De priser, der vises i Synology Store, omfatter ikke forsendelsesomkostninger. De faktiske forsendelsesomkostninger beregnes og vises ved betaling baseret på din leveringsadresse og den valgte leveringsmetode.
2.5 Synology forbeholder sig retten til at ændre de priser, der vises i Synology Store, når som helst og til at rette prisfejl, der kan opstå utilsigtet. Hvis den pris, der vises på produktsiden eller i relevante oplysninger, er forkert:
- Hvis den viste pris er højere end den korrekte pris, opkræver Synology den lavere pris, som er den korrekte pris.
- Hvis den viste pris er lavere end den korrekte pris, forbeholder Synology sig retten til at afvise en ordre.
3. Betaling
3.1 Synology Store understøtter betalinger med kredit-/betalingskort fra Visa, MasterCard og American Express. Hvis du betaler med et kreditkort, kan det faktiske betalingsbeløb variere med valutakurserne. Derudover kan din kortudsteder opkræve udenlandske transaktionsgebyrer, hvilket kan øge det faktiske betalingsbeløb. Kontakt din bank eller kortudsteder vedrørende disse gebyrer.
3.2 Ved betaling for din ordre med kreditkort/betalingskort garanterer du, at du er kortholder og er autoriseret til at bruge kortet. Alle transaktioner med kreditkort/betalingskort skal verificeres og godkendes af kortudstederen.
3.3 Hvis din betaling mislykkes af en eller anden grund, forbeholder vi os ejerskabet af købsobjektet, indtil købsprisen er betalt fuldt ud.
4. Politik om beskyttelse af personlige oplysninger
4.1 Der kræves En Synology-konto for at logge på Synology Store. Systemet vil bruge dine personlige oplysninger på din Synology-konto til behandling af et køb.
4.2 For at fuldføre transaktionen og levere efterfølgende tjenester vil Synology give de personlige oplysninger (herunder, men ikke begrænset til, adressen, kreditkortnummeret osv.), du har givet til partnere i forbindelse med transaktionen, f.eks. fragtselskaber, betalingstjenesteudbydere og banker.
4.3 Se Synologys erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger. Ved at bruge Synology Store anerkender og accepterer du desuden, at internettransmissioner aldrig er helt private eller sikre. Du forstår, at alle data eller oplysninger, du sender til Synology Store, kan læses eller opsnappes af andre, selv om der er en særlig meddelelse om, at en bestemt overførsel (f.eks. kreditkortoplysninger) er krypteret.
5. Forsendelse
5.1 Ordrer sendes kun fra mandag til fredag, undtaget weekender og officielle helligdage i Tyskland.
5.2 Den leveringsdato, der er angivet i Synology Store eller andre steder, er kun et estimat. Synology er ikke ansvarlig for eventuelle tab, skader, omkostninger eller udgifter i forbindelse med manglende levering i overensstemmelse med de angivne leverings- eller forsendelsesdatoer. Hvis vores levering af dit produkt forsinkes af omstændigheder uden for vores kontrol, herunder, men ikke begrænset til, strejker, lagermangel eller fejl i kommunikationssystemer, vil vi kontakte dig hurtigst muligt for at underrette dig om sådanne hændelser og kan træffe foranstaltninger for at mindske forsinkelsen. Vores forpligtelser vil blive suspenderet, og tiden til opfyldelse af vores forpligtelser vil blive forlænget til varigheden af omstændighederne uden for vores kontrol. Hvis omstændighederne uden for vores kontrol påvirker vores levering af varer til dig, vil vi aftale en ny leveringsdato med dig, når omstændighederne uden for vores kontrol er slut. Hvis forsinkelsen forventes at være væsentlig, kan du kontakte Synologys kundeservice for at annullere ordren og modtage en refusion, herunder leveringsomkostningerne, for alle produkter, du har betalt for på forhånd, men ikke inklusive de modtagne og mindre rimelige omkostninger, vi allerede har pådraget dig.
5.3 Synology sender ordrer en (1) eller to (2) arbejdsdage efter ordrebekræftelsen, men tiden kan være længere på grund af helligdage eller andre årsager.
5.4 Understøttede forsendelsesområder: (a) produkter, der er købt fra Synology Store, vil kun blive sendt til fysiske adresser (undtagen postboksadresser) inden for den Europæiske Union undtagen Malta, Schweiz, Monaco, Andorra og Liechtenstein, (b) ordrer med forsendelsesadresser i Schweiz, Cypern, Grækenland, Irland, Portugal, Andorra og Liechtenstein er ikke berettiget til gratis forsendelse.
5.5 Du kan spore forsendelsesstatus for en ordre på din Synology-konto og kontrollere den faktiske logistikstatus med det sporingsnummer, som fragtselskabet har oplyst. Hvis du oplever problemer med leveringen, skal du kontakte Synologys kundeservice.
5.6 Vi forbeholder os ret til at annullere din bestilling af et produkt og kræve kompensation under de omstændigheder, som (a) du ikke inden for en rimelig tid, efter at vi har bedt om det, giver os oplysninger, samarbejde eller adgang til, som vi skal bruge for at levere produktet, (b) du ikke giver os mulighed for at levere produktet til dig inden for en rimelig tid. Der kan blive opkrævet ekstra forsendelsesomkostninger for dig i tilfælde af forkert modtageradresse eller ingen modtager baseret på de lokale logistiske servicebestemmelser.
6. Annullering af en ordre
6.1 Du kan annullere din ordre via din Synology-konto, før produktet afsendes. Når ordren er annulleret, refunderer Synology det fakturerede beløb, hvilket ikke omfatter eventuelle gebyrer eller yderligere gebyrer, som kortudstederen eller banken opkræver for at behandle dine betalinger med kreditkort/betalingskort baseret på din ordre. Beløbet vil blive refunderet inden for fjorten (14) kalenderdage. Kontakt din bank eller kreditkortudsteder for at bekræfte det faktiske tidspunkt for modtagelse. Den måde, din refusion behandles på, afhænger af din oprindelige betalingsmetode.
6.2 Annullering gælder kun for en hel ordre og gælder ikke for et enkelt produkt i ordren.
7. Ansøgning om returnering
7.1 Alle produkter, der købes fra Synology Store, kan returneres inden for tredive (30) kalenderdage fra købsdatoen (i henhold til fakturadatoen). Du kan anmode om returnering på din Synology-konto.
7.2 Hvis det modtagne produkt er defekt, beskadiget eller har manglende tilbehør, og du har til hensigt at anmode om ombytning eller genudstedelse af tilbehør, skal du kontakte Synologys kundeservice.
7.3 Når produktet er afsendt, kan du anmode om en returnering og, når du har modtaget produktet, kan du sende produktet tilbage eller afvise pakken ved levering. Synology sørger for refusion ved modtagelse af det returnerede produkt. Vi refunderer alle omkostninger, du har betalt for produktet eller tjenesten, undtagen eventuelle ekspresleveringsomkostninger (når du ikke har valgt standardlevering) og ekspeditionsgebyrer. Synology har ret til at tilbageholde godtgørelsen, enten indtil vi har modtaget varerne, eller indtil du har fremlagt bevis for, at varerne er blevet sendt tilbage til os.
7.4 Når du har ansøgt om en returnering, skal du følge instruktionerne for at pakke produktet og returnere det til Synology inden for fjorten (14) kalenderdage. Du er ansvarlig for omkostninger til returforsendelse og forsikring og risiko for tab og/eller skade i forhold til returnerede varer, indtil de er korrekt modtaget af Synology. Synology udsteder en refusion baseret på den modtagne produktmængde og de modtagne varer.
7.5 Et produkt skal returneres i samme tilstand (med den originale æske, originale indpakning, hovedenhed, alt tilbehør, vedlagt dokumentation, gaver osv.), som det blev modtaget fra Synology til den adresse, som Synology har angivet, fragten betalt, i emballage, som er tilstrækkelig til at beskytte indholdet. Hvis du behandler produktet på en måde, der ikke er acceptabel in-store, kan vi reducere din tilbagebetaling for at afspejle eventuelle tab i værdien, som kan skyldes, herunder, men ikke begrænset til, fjernede prismærker, beskadiget emballage eller manglende tilbehør. I visse ekstreme tilfælde kan vi ikke refundere beløbet. Synologys kundeservice kan rådgive dig om, hvorvidt vi sandsynligvis vil reducere dit refusionsbeløb.
7.6 Synology giver dig ikke ret til at trække din ordre tilbage, hvis den forseglede software ikke er forseglet. Hvis den forseglede software ikke er forseglet, returnerer vi produktet til dig, og der vil ikke blive udstedt nogen refusion.
7.7 Efter en vellykket returnering af dit produkt til os, vil beløbet for det returnerede produkt og den dertil knyttede moms blive refunderet til dig inden for fjorten (14) kalenderdage. Den måde, din tilbagebetaling behandles på, afhænger af din oprindelige betalingsmetode, og der udstedes en kreditnota på den oprindelige faktura. Kontakt din bank eller kortudsteder for at bekræfte det faktiske tidspunkt for modtagelse.
7.8 Refusionsbeløbet vil være baseret på den oprindeligt bestilte pris. Se det anslåede refusionsbeløb, der blev angivet under returneringen.
7.9 Hvis vi ikke har modtaget det returnerede produkt inden for fjorten (14) kalenderdage efter din anmodning om returnering, annulleres din returneringsanmodning automatisk.
7.10 Produkter kan kun returneres i det land eller det område, hvor de oprindeligt blev købt.
7.11 Synology Store tilbyder ikke produktombytning, bortset fra situationen i paragraf 7.2. Hvis du har brug for et produkt med andre specifikationer, eller hvis det købte produkt ikke er som forventet, anbefaler vi, at du ansøger om en returnering inden for tredive (30) kalenderdage fra købsdatoen og derefter køber det produkt, du har brug for.
7.12 Synology accepterer kun returnering af produkter, der er købt i Synology Store. For returnering af Synology-produkter, der er købt gennem andre kanaler, skal du kontakte den oprindelige købskanal.
7.13 Datoberegningerne i denne klausul og i den bemyndigede klausul "6. Annullering af ordre" udløber ved udgangen af den næste arbejdsdag, hvis slutningen falder i en weekend eller på helligdage.
8. Kundeservice
Hvis du oplever problemer med din ordre eller ønsker at kontrollere status for din ordre, skal du kontrollere din Synology-konto eller kontakte Synologys kundeservice.
9. Garanti
9.1 Produkter, der er købt direkte fra Synology Store, er berettigede til Synology-garantiservice. For garantiperioder henvises til Status for produktsupport.
9.2 Garantiperioden begynder på fakturadatoen. Du kan bekræfte din fakturadato på din Synology-konto. For garantirelaterede vilkår henvises til Begrænset produktgaranti.
10. Ansvarsbegrænsning
10.1 Synology er ikke ansvarlig for eventuelle tab, du lider:
(a) som er opstået som følge af begivenheder, som tydeligvis ikke kunne forudses på det tidspunkt, hvor vi accepterede din ordre
(b) som skyldes en forsinkende begivenhed, som vi ikke har kontrol over
(c) som du kunne have undgået ved at træffe rimelige foranstaltninger, herunder, men ikke begrænset til, at følge vores rimelige brugsanvisninger
(d) som er opstået som følge af force majeure, eller
(e) som er opstået som følge af mindre uagtsomme brud på forpligtelserne.
10.2 Synology er ikke ansvarlig for mindre uagtsomme brud på forpligtelser, forudsat at disse brud ikke er relateret til væsentlige kontraktlige forpligtelser, skader på liv, lemmer eller helbred, garantier eller krav i henhold til produktansvarsloven.
11. Genbrug
11.1 Synology Store tilbyder en genbrugsservice for Synology-mærkede elektroniske enheder, der sælges fra Synology Store.
11.2 Hvis du vil benytte denne service tjenesten, kan du sende de kompatible enheder til den adresse, der er angivet nedenfor, for dine egne forsendelsesomkostninger, og tydeligt markere indholdet og formålet uden på forsendelsesemballagen.
Synology GmbH
Am Funkturm 5
D-45145 Essen
11.3 Hvis enhederne, der skal genbruges, ikke opfylder betingelserne, forbeholder vi os ret til at afvise ansøgningen om servicen.
12. Eksportbegrænsninger
Produkter, der er købt fra Synology Store, vil kun blive sendt til adresser (undtagen postboksadresser) inden for den Europæiske Union undtagen Malta, Schweiz, Monaco, Andorra og Liechtenstein er underlagt tysk og udenlandsk eksportkontrollovgivning og -bestemmelser. Produkterne skal indkøbes, sælges, eksporteres, genudføres, overføres og anvendes i overensstemmelse med alle eksportlove og -bestemmelser.
13. Alternativ tvistbilæggelse
Alternativ tvistbilæggelse er en valgfri proces, hvor et uafhængigt organ tager hensyn til fakta om en tvist og søger at løse den, uden at du skal gå til domstolene. Du kan indsende en klage til EU's platform til onlinetvistbilæggelse via deres websted: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Synology er ikke forpligtet til at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure for en forbrugervoldgiftskendelse (ADR) eller en EU-onlinetvistbilæggelse (ODR).
14. Gældende lov og jurisdiktion
Medmindre gældende obligatoriske bestemmelser i dit land eller område gælder, er ydelsesstedet for alle services, der opstår som følge af forretningsforbindelserne med os samt værnetingsstedet, vores registrerede kontor, for så vidt du ikke er forbruger, men forhandler, en juridisk enhed i henhold til offentlig ret eller en særlig fond i henhold til offentlig ret. Det samme gælder, hvis du ikke har et generelt værnetingssted i Tyskland eller den Europæiske Union, eller hvis dit bopæls- eller sædvanlige opholdssted er ukendt på det tidspunkt, hvor sagen anlægges. Retten til også at indkalde Domstolen på et andet retsområde forbliver upåvirket af dette.